درز اطلاعات مشترکان به شرکت‌های تبلیغاتی

با دریافت پیامک‌هایی که به نظر می‌رسد از محل زندگی شما اطلاع دارند، اولین فکری که به ذهن تان می‌رسد اینست که شاید سازمان یا ارگانی این اطلاعات را به فرستنده پیامک‌ها می‌دهد. اگر شما هم مشترک همراه اول باشید به احتمال زیاد بارها با پیامک‌هایی مواجه شده باشید که به محدوده سکونت شما و یا نوع شغل و علایق تان مربوط می‌شوند و این سوال مطرح بود که این اطلاعات از چه طریقی به دست شرکت‌های تبلیغاتی رسیده و هر بار یکی از طرف‌های مرتبط با این موضوع خود همراه اول به شمار می‌رفت.

اما معاون بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان شرکت ارتباطات سیار این موضوع را شدیدا تکذیب می‌کند. محمدمهدی عطوفی در این زمینه گفت: اینکه شرکت ارتباطات سیار این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار داده باشد را به شدت تکذیب می‌کنیم. چراکه در حال حاضر از حدود پنج میلیون قبضی که ما برای کاربران مان در تهران ارسال می‌کنیم که بخشی از آنها به دست مشترکان نمی‌رسد. پس اگر ما این اطلاعات را داشتیم، اول مشکلات خودمان را حل می‌کردیم و بعد آن را در اختیار دیگران قرار می‌دادیم.

مدتی پیش این گونه اعلام شد که ما اطلاعات را می‌فروشیم پس از طرح این موضوع، پلیس فتا و سازمان بازرسی کل کشور وارد بحث شدند تا مشخص شود آیا همراه اول در درز اطلاعات نقش دارد یا خیر؟‌ اکنون با وجود این که مدتی از این بررسی‌ها می‌گذرد، هنوز هیچ خبری منتشر نشده است. در حال حاضر ما یکی از مدعیان این جریان هستیم و می‌خواهیم برای خودمان هم این موضوع مشخص شود که اگر مشکل از جانب ماست و مثلا فردی هست که اطلاعات را می‌فروشد، آن را مشخص کنیم اما تاکنون هیچ توضیحی در این زمینه ارائه نشده است.

درباره محدوده جفرافیایی هم هر کدام از ما یک کدپستی داریم که این کدپستی در اختیار شرکت پست است. زمانی تا سال‌ ۸۵ و حتی تا ۸۶ شرکت پست تنها شرکتی بود که برای ارائه سیم‌کارت ثبت نام کرده و شماره‌ها را تحویل می داد و ما این اطلاعات را نداشتیم.

منبع: ایتنا

نظرات بسته اند