ارسال پیامک ۲۵ ساله شد

کار با اولین سامانه ارسال پیام کوتاه، در سوم دسامبر سال ۱۹۹۲ میلادی، مهندسی به نام (مت مکونن که در June 26, 2015 در گذشت ) نخستین پیامک دنیا را با متن «کریسمس مبارک» از طریق پنل پیامکی که طراحی کرده بود برای تلفن همراه (ریچارد جارویس) مدیر عامل وقت کمپانی Vodafone انگلستان ارسال کرد.

حالا ۲۵ سال بعد از ارسال اولین پیامک، در جهانی هستیم که در هر ساعت میلیاردها پیام کوتاه در آن رد و بدل می شود؛ این آمار با رشد تلفن های هوشمند و لمس کردن ساده صفحه گوشی های هوشمند و قوی با انگشت هر روز در حال افزایش است .

شرکت نوکیا اولین گوشی های خود را با اضافه کردن قابلیت‌ جدید ارسال و دریافت پیامک ارتقا داد و توانست بازار ویژه ای نیز در این زمینه به دست آورد .چه کسی می داند ! شاید جهش بی نظیر شرکت نوکیا در آن روزگار توجه به اهمیت همین موضوعات کوچک بود و این شرکت در طراحی محصولات جدیدش گزینه هشدار دریافت پیامک را گنجاند. پس از آن با پیشرفت فناوری، ایموجی‌ها هم به پیامک اضافه شدند و آن را هر چه جذاب تر کردند. پیامک به تدریج قابلیت ارسال عکس و پیام صوتی هم به به دست آورد.

به دست آوردن قابلیت ارسال عکس و پیام صوتی عمر طولانی نداشت چون که چند سال بعد کمپانی اپل با معرفی iphone همه رو شگفت زده کرد و متخصین باور کردن وارد دنیای جدید ارسال پیامک چت و گفتگو شده اند و باید نرم افزار های جدیدی طراحی کنند که در حد و اندازه آیفون باشد.

این اتفاق افتاد و تمام امکانات مورد نیاز رسانه یک فرد داخل گوشی او جمع شده اما پیامک با عمر ۲۵ ساله همچنان یکی از اساسی ترین گاو صندوق های ما روی گوشی هامون است پیامک حکم یک کلید قوی رو داره که ما با اون حتی رمز نرم افزار هامون رو محافظت می کنیم در مواقع فوری که می خوایم به دوستمان بگویم که برو مطلب من رو در شبکه بخون یک اس ام اس برای محکم کاری می فرستیم و خیلی کاربرد های دیگه…

پس پیامک هنوز پر کاربرد زنده است و روز های نوینی رو در انتظار داره

نظرات بسته اند