مهیا شدن مقدمات عرضه نسل های سه و چهار، همراه اول

مدیرعامل همراه اول از پایان بزرگترین پروژه مخابراتی کشور خبر داد. مقدمات عرضه نسل های سه و چهار، در شبکه همراه اول مهیا شد

وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول با تشریح پروژه نوسازی شبکه همراه اول و ارائه گزارشی به بیان عملکرد یکساله و برنامه های آتی این اپراتور اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با سرمایه گذاری ۳۶۳ میلیون یورویی طی ۲ سال انجام شده است. وی گفت: اصلاح ساختار و توپولوژی شبکه از طریق بکارگیری فناوری جدید، افزایش ظرفیت و قابلیت موجود شبکه، بهبود سرویس دهی و ارتقاء کمی و کیفی سبد محصولات همراه اول از عمده ترین اهداف پروژه نوسازی شبکه همراه اول است.

صدوقی با بیان اینکه پروژه نوسازی در ۳۱ استان کشور انجام شده است گفت: ظرفیت مراکز ثبت سیم کارت (HLR) از ۳۰ میلیون مشترک به ۶۰ میلیون، مراکز سوئیچ از ۴۵ میلیون مشترک به ۶۸ میلیون و ظرفیت IN از ۲۰ میلیون مشترک به ۴۰ میلیون مشترک افزایش یافته است. وی افزود: ظرفیت ارسال پیامک پس از نوسازی از ۰۰۰/۱۰ پیام در ثانیه به ۰۰۰/۴۰ پیام و ظرفیت GPRS از ۱۸ صدم گیگابیت در ثانیه به ۲/۲ گیگابیت افزایش داشته است.

مدیرعامل همراه اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در جهان گفت: همراه اول در کشور و خاورمیانه از نظر تعداد مشترک در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین اپراتور اول در بین ۹۸۳ اپراتور موجود در جهان از نظر تعداد مشترکین دائمی در جایگاه هفدهم و از نظر تعداد کل مشترکین در جایگاه بیست و ششم ایستاده است. صدوقی به تشریح جایگاه همراه اول در رتبه بندی یکصد شرکت برتر کشور در سال ۹۰ پرداخت و اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار ایران از نظر بالاترین ارزش بازار رتبه دوم، از نظر میزان درآمد (در بین شرکت های غیرهولدینگ) رتبه سوم و از نظر سودآوری رتبه سوم را داراست.

منبع: تلنا

نظرات بسته اند